Over Torsiyonu Nedir?

Over Torsiyonu, yumurtalıklardan birinin, yumurtalığı yerinde tutan ve destekleyen bağların etrafında dönmesi ya da bükülmesi sonucunda meydana gelmesiyle oluşur. Dönme total ya da kısmi olabilmektedir. Yumurtalık dönmesi adıyla da bilinen bu sorun, acil tedavi gerektirebilir. Bu dönme, yumurtalık ve fallop tüplerine kan akışını keserek istenmeyen durumlara zemin hazırlayabilmektedir. Tedavi edilmediği takdirde yumurtalık kaybıyla sonuçlanabilir.

Over Torsiyonu, yumurtalıkların yeterli kan alamaması sebebiyle şiddetli ağrıya neden olabilmektedir. Genellikle doğurganlık dönemini kapsayan 20 ve 40 yaşları arasındaki kadınlarda ortaya çıkmaktadır. Fakat yine de menopoz dönemine kadar her yaştan kadın over torsiyonuna maruz kalabilir. Hamile kadınlarda da torsiyon riski vardır. Gebelikte ilk üç ayda daha sık görülebilmektedir. En önemli risk faktörü yumurtalıkta kist ya da kitle oluşmasıdır.

Over Torsiyonu çoğunlukla yumurtalık pozisyonu stabil olmadığında ortaya çıkar. Örneğin, yumurtalıkta oluşan bir kist ya da kitle, organın dengesizleşmesine neden olabilmektedir. Yumurtalıklarda kist ya da kitle bulunması, Polikistik Over Sendromu, yumurtalıkları rahme bağlayan bağ dokusunun gevşek olması ve tüp bağlatma işlemi geçirmiş olunması gibi durumlar, bu probleme sebebiyet verebilmektedir.

Yumurtalık dönmesi belirtileri; alt karın bölgesinde aniden ortaya çıkan şiddetli ağrı, kasıkta kramp ve hassasiyet, mide bulantısı, kusma, ateş ve anormal vajinal kanama şeklinde kendini göstermektedir. Tedavi genellikle yumurtalığın cerrahi yolla normal konumuna getirilmesini kapsamaktadır. Yumurtalığın normal konumuna getirilmesi ise Laparoskopik Yöntem ve Laparotomi ile sağlanabilmektedir. Tanı koymada gecikildiği takdirde yumurtalığın ve tüplerin beslenmesi bozulup, tüpler ve yumurtalığın kangreni nedeniyle alınması gerekebilir.