Laparoskopik Miyom Ameliyatı ile Konforlu Bir Tedavi Mümkün!

Rahimde meydana gelen miyomlar genellikle iyi huylu, hormonlara karşı hassas ve rahmin düz kas dokusundan meydana gelen tümörlerdir. Bu tümörler çoğunlukla herhangi bir semptom göstermezler ancak bazı durumlarda ağrılı regl kanamaları, karında ağrı, miyomların oluştuğu bölgeye ya da büyüklüğe göre kısırlığa neden olabilmektedir.

Rahmin kas dokulu duvarında meydana gelen miyomlar intramural, dış yüzeyinde meydana gelenler subserosal, rahim boşluğunda meydana gelenler submukozal ve dış yüzeyde meydana gelenler de pedünküllü miyom olarak adlandırılırlar.

Laparoskopik miyom ameliyatında başarı şansı oldukça yüksektir. Sonrasında da oldukça rahat ve konforlu bir iyileşme süreci hastaları beklemektedir. Bu nedenle laparoskopik miyom amerliyatı en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisidir.

Laparoskopik Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparoskopik miyom ameliyatı, miyomların karın bölgesine yapılan küçük kesiler aracılığı ile dışarı çıkarılması prensibiyle gerçekleştirilir. Minimal invaziv bir yöntem olması nedeniyle oldukça büyük avantajlara sahiptir. Laparoskopi ameliyatında göbek deliği civarına küçük bir kesi açılır. Bu kesiden içeri, uç kısmında bir kameranın da yer aldığı ince bir tüp yerleştirilmektedir.

Ameliyatın tamamı bu tüp içerisinde yer alan ameliyat aletlerinin kullanılması ile gerçekleştirilir. Miyomlar vücut dışına alındıktan sonra ise yapılan kesiler kapatılmaktadır. İlk olarak 1979 yılında subserosal miyomlar için kullanılan bu yöntem 90’lı yılların başından beri intramural miyomlar için de tercih edilmektedir. Günümüzde özellikle miyomların kısırlığa neden olduğu hastalar için bu yöntemin sıklıkla tercih edildiği ifade edilebilir.

Laparoskopik Miyom Ameliyatının Avantajları Nelerdir?

Laparoskopik miyom ameliyatının en önemli avantajlarından bir tanesi de gebelik için bir engel bırakmamasıdır. Operasyondan yaklaşık 1 sene sonra hamilelik elde edilebilmektedir. Ameliyattan sonraki ilk 3 ile 6 aylık süreçte rahmin sağlıklı bir şekilde iyileşmesi için beklenmesi gerekir. Ameliyat çok küçük kesilerden yapıldığı için iyileşme süreci oldukça konforludur.

Hastalar genellikle bir gün sonra eve gidebilirler. Ameliyat sonrası iltihaplanma ya da kanama gibi semptomların görülme olasılığı son derece düşüktür. Hastalar diğer ameliyat türüne göre çok daha kısa sürede normal hayata dönebilmektedir. Ayrıca ameliyattan yaklaşık 1 sene sonra kesi izleri dışarıdan bakıldığında neredeyse fark edilmeyecek duruma gelmektedir.

Beni İnstagram’da Takip Edebilirsiniz

Laparoskopik Miyom Ameliyatı ile Konforlu Bir Tedavi Mümkün! Laparoskopik Miyom Ameliyatı ile Konforlu Bir Tedavi Mümkün!