Gebelik Takibinin Sıklığı Nasıl Olmalıdır?

Hamilelik ile beraber yaşamda ciddi değişimler ve dönüşümler meydana gelir. Bu değişimlerden birisi de hamilelik sürecinde her şeyin yolunda olduğunu kontrol etmeye yardımcı olan gebelik takibidir. Gebelik takibi belirli bir rutine bağlı kalınarak yapılır ve bu rutin muayeneler bebek bekleyenler için oldukça heyecanlıdır. Gebelik Takibinin Sıklığı Nasıl Olmalıdır?

Rutin muayeneler esnasında bebeğin potansiyel doğum gününü öğrenir, hatta bebeğinizin kalp atışlarını duyarsınız. Gebelik takibi için yapılan kontroller hem sizin hem de bebeğin sağlığı açısından son derece önemlidir. Bu nedenle düzenli aralıklar ile muayeneye gitmeniz gerekmektedir.

Gebelik takibi, annenin sağlık durumuna, gebeliğin genel durumuna ve bebek sayısına göre değişiklik gösterebilmektedir. Genellikle birden fazla bebeğe hamile olan anne adaylarının tek bebek bekleyen anne adaylarına göre daha sık rutin takibe gitmesi tavsiye edilmektedir. Hamileliğin farklı döneminde farklı testler yapılmaktadır. Bu nedenle anne adaylarının gebelik takibi programına sıkı sıkıya uyması tavsiye edilmektedir.

Gebelik Takibi Ne Sıklıkla Yapılır?

Gebelik takibi annenin ve bebeğin genel sağlık durumuna göre değişiklik gösterebilmektedir. Diğer taraftan genel olarak uygulanabilecek bir takvim de bulunmaktadır. Bu takvime göre hamileliğin 4 – 28. haftaları arasında ayda bir defa, 28 – 36. haftaları arasında iki haftada bir defa ve 36 ile 40. haftaları arasında haftada bir defa gebelik takibi yapılmalıdır.

Ziyaretler sırasında çeşitli testler yapılarak annenin ve bebeğin sağlığı düzenli olarak takip edilmektedir. Bu testler sırasında elde edilen bulgulara göre de takip takviminde değişiklikler de yapılabilmektedir. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından yapılan bu takipler hamileliğin ve doğumun sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlamaktadır.

Takip Sıklığını Değiştirebilecek Risk Faktörleri

Gebelikte takip sıklığı değişmez kurallar bütününe bağlı değildir. Annenin ve bebeğin sağlığına göre kontroller daha sık ya da daha uzun süreli gerçekleştirilebilir. Bazı risk faktörleri takip sıklığının değişmesine neden olur.

İleri yaşta hamilelik durumlarında, tansiyon, astım, anemi, obezite ya da diyabet gibi kronik rahatsızlığı olan anne adaylarında, yüksek tansiyon, gebelik şekeri ya da preeklampsi gibi hamilelik esnasında meydana gelen rahatsızlıklarda ya da daha önceden prematüre doğumun meydana geldiği durumlarda gebelik takibi daha sık şekilde yapılmaktadır.

Bu rahatsızlıklardan bazıları hamilelikte hem annenin hem de bebeğin hayatı için tehlike arz etmektedir. Bu nedenle sürecin sağlıklı bir şekilde izlemesi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanının belirttiği sıklıkta takibin yapılması ve bu takibin asla atlanmaması gerekir.Gebelik Takibinin Sıklığı Nasıl Olmalıdır?